bezpiecznatransakcja.mf.gov.pl

 BT baner MF

BEZPIECZNA TRANSAKCJA – mechanizm podzielonej płatności w praktyce

 

Dobrowolny mechanizm podzielonej płatności wszedł w życie 1 lipca 2018 r. Jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa transakcji realizowanych przez przedsiębiorców i dalsze uszczelnianie sytemu VAT. Ministerstwo Finansów wraz z Krajową Administracją Skarbową, we współpracy ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce oraz innymi partnerami społecznymi i instytucjami państwowymi prowadzi kampanię edukacyjną Bezpieczna transakcja.

 

Mechanizm podzielonej płatności (MPP) to narzędzie, które zwiększy bezpieczeństwo przedsiębiorców oraz pomoże uszczelnić system podatkowy. Istotą mechanizmu jest podział płatności za nabyty towar lub usługę: kwota netto wynikająca z faktury jest płacona na rachunek rozliczeniowy dostawcy lub jest rozliczana w inny sposób, np. gotówką, natomiast kwota VAT jest płacona na dedykowany rachunek VAT.

Korzyści dla przedsiębiorcy

 – Realizujemy kolejne etapy strategii uszczelniania systemu VAT. Regularnie wprowadzamy nowe narzędzia w tym zakresie, a już od 1 lipca można stosować mechanizm podzielonej płatności. Jest on o tyle istotny, że utrudnia powstawanie nadużyć już na etapie transakcji. Tym samym zmniejsza ryzyko znikania podatników wraz z zapłaconym im przez kontrahentów, a nieodprowadzonym jeszcze VAT – mówi wiceminister finansów Paweł Gruza.

 

MPP oznacza konkretne korzyści dla przedsiębiorcy. Najważniejsze to bezpieczeństwo i pewność obrotu. Zapłata w podzielonej płatności będzie bowiem jedną z podstawowych przesłanek, świadczących o zachowaniu należytej staranności. Jeżeli nabywca będzie miał wątpliwości, co do uczciwości swojego kontrahenta lub co do okoliczności transakcji, może zastosować MPP. Dzięki temu znacznie zwiększy prawdopodobieństwo, że organy podatkowe zaakceptują jego prawo do obniżenia naliczonego podatku. Dodatkowe korzyści to w szczególności zwrot różnicy podatku na rachunek VAT w przyspieszonym terminie 25 dni, zniesienie solidarnej odpowiedzialności oraz brak sankcji w VAT.

 

Zabezpieczenie przed karuzelą podatkową

– Priorytetem Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej pozostaje skuteczna walka z przestępczością gospodarczą i oszustwami podatkowymi oraz ochrona legalnego biznesu i wsparcie uczciwych podatników – przypomina wiceminister finansów, zastępca szefa KAS Paweł Cybulski. – Dlatego uruchamiamy ogólnopolską kampanię edukacyjną Bezpieczna transakcja adresowaną do przedsiębiorców, która uzupełni i wesprze nasze działania legislacyjne w tym zakresie.

 

Wykorzystywanie mechanizmów konstrukcji VAT do uzyskania niezgodnych z prawem korzyści dotyka wszystkie branże w Polsce. Postulaty wzmocnienia ochrony warunków prowadzenia biznesu, szczególnie w obrocie VAT, kierowane były do resortu finansów ze strony różnych organizacji branżowych i instytucji zrzeszających przedsiębiorców.

 

O bezpiecznej transakcji

Prowadzona na rzecz bezpiecznej transakcji kampania służy wyjaśnieniu mechanizmów wyłudzeń w VAT i podniesieniu świadomości przedsiębiorców, jak skutecznie chronić się przed nieświadomym wciągnięciem w oszustwa podatkowe. Akcja ma też zwrócić ich uwagę na korzyści, wynikające z dochowania należytej staranności w obrocie gospodarczym i stosowania MPP w transakcjach.

Na potrzeby kampanii powstała strona internetowa bezpiecznatransakcja.mf.gov.pl. Znajdują się tam informacje dotyczące mechanizmów wyłudzania VAT, mechanizmu podzielonej płatności oraz okoliczności, na które przedsiębiorca powinien zwrócić szczególną uwagę uwagę przy zawieraniu transakcji.

Kampanię wspierają:

  1. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
  2. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  3. Zakład Ubezpieczeń Społecznych
  4. Związek Banków Polskich
  5. Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
  6. Krajowa Izba Doradców Podatkowych
  7. Rada Podatkowa Lewiatan
  8. Związek Pracodawców BCC
  9. Polska Izba Handlu
  10. Polska Izba Paliw Płynnych
  11. POLBISCO Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych
  12. Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT – ZIPSEE Cyfrowa Polska
  13. Polskie Towarzystwo Gospodarcze

bezpiecznatransakcja.mf.gov.pl

 

JPK na zadanie

JPK na żądanie KAS

Od 1 lipca wszyscy podatnicy, w tym mikroprzedsiębiorcy prowadzący księgi podatkowe i wytwarzający dowody księgowe w formie elektronicznej, przekazują struktury JPK na żądanie organów podatkowych w trakcie postępowania podatkowego, czynności sprawdzających, kontroli podatkowej i kontroli celno-skarbowej. Do 30 czerwca 2018 r. obowiązek ten dotyczył wyłącznie dużych przedsiębiorców.

więcej

W dniach 22-23 listopada 2018 r. w Centrum Kongresowym Targów Kielce odbędzie się I Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych. Partnerem merytorycznym kongresu jest Stowarzyszenie Księgowych w Polsce.

Udziałem w spotkaniu pragniemy zainteresować osoby związane z branżą Małych i Średnich Przedsiębiorstw, w szczególności księgowych oraz właścicieli biur rachunkowych. Podczas wydarzenia, stanowiącego platformę wymiany wiedzy i doświadczeń, uczestnicy będą mieli okazję wziąć udział w prelekcjach, warsztatach oraz panelach dyskusyjnych, w tym wysłuchać wystąpienia eksperckiego przedstawiciela Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Koszt udziału w spotkaniu dla członków Stowarzyszenia wynosi 499 zł brutto (dla pozostałych uczestników 599 zł). Cena zawiera: udział we wszystkich prelekcjach i warsztatach, przerwy kawowe, lunche, udział w bankiecie.

Program i informacje o kongresie.

Więcej szczegółów znajdują Państwo na stronie internetowej https://okbr.pl

abombik

 

Z wielkim smutkiem zawiadamiamy, że 27 czerwca 2018 roku zmarł Albin Bombik – biegły rewident, członek honorowy i wieloletni działacz Oddziału Okręgowego w Warszawie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Niezwykle zaangażowany w działalność Stowarzyszenia, dwukrotnie pełnił funkcję wiceprezesa zarządu O/O w Warszawie SKwP w latach 1981 – 1991 oraz 1995 – 1999, był sekretarzem zarządu w okresie 1991 – 1995 oraz członkiem zarządu O/O w Warszawie SkwP w latach 1999 – 2003. Był cenionym specjalistą w swojej dziedzinie, szanowanym i lubianym przez współpracowników. Pełnił rolę mentora dla wielu młodych ludzi, wspierając ich aspiracje i dążenia do osiągnięcia sukcesu w zawodzie księgowego czy biegłego rewidenta. Zostanie zapamiętany jako człowiek życzliwy, pracowity i zaangażowany w integrację środowiska związanego z rachunkowością.

Msza święta odbędzie się 4 lipca 2018 roku o godzinie 11.50 w kościele murowanym na Bródnie, ul. św. Wincentego 81.

Rodzinie i Najbliższym składamy najszczersze wyrazy współczucia

Zarząd i Pracownicy O/O w Warszawie SKwP

 

Konferencja „Księgowi Przyszłości. W erze zmian”

14 czerwca w Warszawie odbędzie się konferencja „Księgowi Przyszłości. W erze zmian”, poświęcona rozwojowi branży księgowej i kadrowej w Polsce. Organizatorami są Stowarzyszenie Księgowych w Polsce oraz Soneta sp. z o.o., producent systemu enova365. Dostępne są jeszcze ostatnie wolne miejsca, całość konferencji będzie także transmitowana na żywo na portalu www.ksiegowiprzyszlosci.pl 

Finał konkursu Księgowi Przyszłości


W tym roku już po raz trzeci odbył się renomowany, ogólnopolski konkurs Księgowi Przyszłości. Do udziału w niej zapisało się ponad 1600 księgowych, studentów, uczniów oraz specjalistów ds. kadr i płac, którzy w tym roku mogli zmierzyć się w dedykowanej dla nich kategorii. Po trzech testach online oraz pracy półfinałowej wyłonione zostało grono 12 drużyn, które zmierzą się podczas finału 14 czerwca 2018 r. w Warszawie. Zwycięzców poznamy tego samego dnia. 

Nie tylko o zmianach w przepisach


Równolegle do finału konkursu trwać będzie konferencja „Księgowi Przyszłości. W erze zmian”. W pierwszej części konferencji odbędą się wykłady poświęcone najważniejszym zmianom legislacyjnym, jak i trendom na rynku. Wśród wykładów znajdą się między innymi wystąpienia na temat roli cyfryzacji w branży czy wejściu w życie rozporządzania o ochronie danych osobowych.

Debata ‘W erze zmian”


Punktem centralnym konferencji będzie debata ekspertów „W erze zmian”. Zaproszeni eksperci spróbują odpowiedzieć między innymi na pytania o to jak zmiany w przepisach wpłyną na warsztat pracy księgowego i kadrowego oraz jakie wyzwania stoją przed tymi zawodami w perspektywie kolejnych 10-20 lat. Rozmowę poprowadzi red. Maciej Głogowski.
W konferencji uczestniczą zaproszenie goście. Dodatkowo organizatorzy udostępnili pulę miejsc wolnych, dostępnych po dokonaniu rejestracji poprzez formularz na stronie https://www.ksiegowiprzyszlosci.pl/konferencja-14-czerwiec.

Organizatorami konkursu oraz konferencji są Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, najstarsza organizacja w Polsce skupiająca ekspertów z branży oraz spółka Soneta, producent oprogramowania enova365 do księgowości, kadr płac i zarządzania. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Finansów, a patronami są Polskie Towarzystwo Ekonomiczne oraz Business Centre Club. Patronami medialnymi są magazyny Rachunkowość, Świat Księgowych, Controling i Rachunkowość Zarządcza, Finanse i Controlling oraz portale Infor, Inforlex, Kariera w Finansach, Portal Kadrowy, HRPolska oraz Portal Finanse i Księgowość.

Pytania dotyczące konkursu należy kierować na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pod numerem telefonu 12 349 28 80

Back to top