lk18

Rejestracja w konkursie LIDER KSIĘGOWOŚCI 2018 tylko do końca stycznia!

Jeszcze można wziąć udział w ogólnopolskim konkursie LIDER KSIĘGOWOŚCI 2018 na najlepszego merytorycznie księgowego w Polsce, nad którym patronat objęli: Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Krajowa Izba Doradców Podatkowych, Polska Izba Biegłych Rewidentów oraz Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej.

Organizator konkursu Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska już po raz siódmy zaprasza wszystkie osoby fizyczne, które zawodowo są związane z dziedziną rachunkowości i podatków, księgowych, księgowych małych i dużych firm oraz biur rachunkowych do walki o prestiżowy tytuł LIDERA KSIĘGOWOŚCI. Konkurs daje możliwość nie tylko sprawdzenia swojej wiedzy, ale także rozwoju umiejętności oraz wyróżnienia swojej osoby i działalności na tle konkurencji.

W składzie jury konkursu znaleźli się: Barbara Misterska-Dragan - przewodnicząca jury, dr Teresa Cebrowska z SKwP, dr Mariusz Cieśla z KRDP, Wiesława Moczydłowska z KRDP, Jolanta Gałuszka z PIBR oraz mec. Robert Oliwa reprezentujący Pracodawców RP.

Zarejestrować swój udział w konkursie można do 31 stycznia 2018 r. W tym celu należy w pierwszym etapie konkursu rozwiązać liczący 50 pytań test sprawdzający wiedzę z zakresu rachunkowości, podatków oraz prawa pracy. Dodatkowe punkty można zdobyć za wypełnienie przygotowanej dla uczestników ankiety.

100 uczestników, którzy otrzymają największą liczbę punktów, zostanie zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu. W czasie jego trwania uczestnicy będą musieli rozwiązać zadanie sytuacyjne. Zadanie zostanie udostępnione w lutym 2018 r.

Wyłącznie 10 najlepszych graczy dotrze do ostatniego - trzeciego etapu. Finaliści konkursu spotkają się na indywidualnych rozmowach z Jury konkursu, które wyłoni zwycięzcę. Rozmowy z Jury odbędą się przed uroczystą Galą Finałową, która będzie mieć miejsce w kwietniu 2018 r.

Wszystkie szczegóły organizacyjne oraz formularz zgłoszeniowy są dostępne na stronie http://liderksiegowosci.pl

Zapraszamy!

nkzd17

 

Nadzwyczajny Krajowy Zjazd Delegatów SKwP odbył się 23 października 2017 r. w Warszawie. Celem zjazdu było wprowadzenie zmian w Statucie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Konieczność ich wprowadzenia wynikała z ustawy z 25 września 2015 r. o zmianie ustawy – Prawo o stowarzyszeniach oraz niektórych innych ustaw (DzU poz. 1923).
Przybyło 130 delegatów i zaproszonych gości. Zjazd otworzył i powitał przybyłych Franciszek Wala – prezes Zarządu Głównego SKwP. W krótkim przemówieniu przedstawił krótki rys historyczny zmian w statucie, jak również wspomniał siedmiu działaczy Stowarzyszenia – członków honorowych, mających prawa  delegatów na zjazd, którzy zmarli podczas obecnej kadencji władz.

Przedyskutowane zmiany w statucie zostały przyjęte przez delegatów. Przewodniczący prezydium zjazdu Stanisław Kozłowski podziękował przybyłym za udział w obradach i oficjalnie zakończył Nadzwyczajny Krajowy Zjazd Delegatów SKwP.

więcej

s bt

Rusza cykl spotkań z ekspertami w kolejnej edycji projektu Biznes Trendy pod patronatem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wraz z organizatorem - firmą Soneta, producentem oprogramowania enova365, zapraszamy na śniadania biznesowe oraz webinaria, przeznaczone dla kadry zarządzającej polskich firm.

Uczestnicy projektu Biznes Trendy otrzymają bezpłatnie wiedzę o najnowszych trendach rynkowych, rozwiązaniach branżowych i technologicznych podczas spotkań służących wymianie doświadczeń oraz prezentowanych na blogu biznesowym www.biznestrendy.eu.

Rolą takich spotkań jest to, żeby się wzajemnie inspirować. To też możliwość poznania się, nawiązania kontaktów, a przy tym szansa na pozyskanie nowej wiedzy – mówi Robert Czuła, prezes spółki Soneta, współtwórca oprogramowania enova365 i organizator Biznes Trendów.

To już trzecia edycja projektu. W ubiegłym roku odbyło się 6 śniadań biznesowych w Poznaniu, Łodzi, Bydgoszczy, Krakowie, Bielsku-Białej i Warszawie. W spotkaniach wzięli udział eksperci branżowi i konsultanci biznesowi m.in. Katarzyna Twarowska – trenerka biznesu, Adam Kowalik – niezależny ekspert ds. wywiadu biznesowego i zarządzania wiedzą, Sławomir Lachowski – ekonomista i menedżer, twórca mBank, MultiBank oraz FMBank. O swoich doświadczeniach w praktyce biznesowej opowiedzieli również przedstawiciele polskich przedsiębiorstw z różnych branż - od produkcji po media oraz różnej wielkości - od startupów po duże organizacje. W ciągu ostatnich dwóch lat w projekcie wzięło udział ponad 1500 przedstawicieli biznesu.

Korzystając z tych doświadczeń, firma Soneta uruchamia nowy cykl bezpłatnych śniadań biznesowych Biznes Trendy 2017, oferując dostęp do eksperckiej wiedzy branżowej, biznesowej i technologicznej. W okresie od  12 października do 29 listopada 2017 r. odbędą się spotkania w Krakowie (12.X oraz 16.XI), Olsztynie (18.X), Toruniu (19.X), Poznaniu (24.XI) oraz 7 listopada webinarium. W spotkaniach wezmą udział eksperci branżowi m.in. Waldemar Osmólski - kierownik Centrum Wiedzy Logistycznej w Instytucie Logistyki i Magazynowania, Robert Krool – trener biznesu, Iwona D. Barczak – twórca Klubu Dyrektorów Finansowych „Dialog”,  Jarosław Górecki – ekspert ds. zarządzania projektami w budownictwie, dr Paweł Chudziński – specjalista ds. gospodarki komunalnej, Grzegorz Filipowicz – doświadczony ekspert w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.

Podczas spotkań zostaną również zaprezentowane cases studies skutecznych wdrożeń IT  w przedsiębiorstwach z różnych branż. W trakcie tych wystąpień przedstawiciele polskiego biznesu opowiedzą o swoich doświadczeniach i zainspirują do podjęcia projektów rozwojowych.

Udział w spotkaniach jest bezpłatny, po wcześniejszej rejestracji. Liczba miejsc jest ograniczona. Aby przystąpić do programu należy zarejestrować się na www.biznestrendy.eu/konferencje

Osoby, które nie mogą uczestniczyć bezpośrednio w konferencjach,  mogą zapisać się na transmisje on-line wydarzeń. Dostęp do relacji na żywo przez Internet również wymaga zapisów na www.biznestrendy.eu/konferencje

Organizatorem cyklu jest Soneta – producent oprogramowania enova365. Patronami medialnymi cyklu są: Dziennik Rzeczpospolita, Gazeta Giełdy Parkiet, portale branżowe erp-view.pl i decyzje-it.pl. Patronami wydarzeń są Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Pracodawcy RP, Krajowa Izba Doradców Podatkowych oraz lokalne i regionalne zrzeszenia pracodawców i przedsiębiorców.

sjpk

Nowy obowiązek wysyłania JPK-VAT dotyczy Ciebie, jeśli:
  • prowadzisz swoją małą firmę i zatrudniasz w niej do 10 osób
  • jesteś podatnikiem VAT (składasz deklaracje VAT-7 lub VAT-7K).
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce współdziała z Ministerstwem Finansów w prowadzeniu kampanii informacyjnej, dotyczącej przesyłania jednolitych plików kontrolnych przez mikroprzedsiębiorców.

Czym jest JPK_VAT
To zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT za dany okres. Dane do utworzenia JPK_VAT są pobierane bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni.

Wyślij JPK_VAT jak najszybciej! Dzięki temu:

  • otrzymasz szybszy zwrot VAT – do 25 dni przy rozliczeniach za październik, listopad i grudzień 2017 r.,
  • sprawdzisz, z czym wiąże się nowy obowiązek i przygotujesz się do niego wcześniej,
  • upewnisz się, czy twoje rozliczenie jest poprawne.

Skorzystaj z bezpłatnej i bezpiecznej aplikacji Klient JPK 2.0 Ministerstwa Finansów, która umożliwi ci zarówno wygenerowanie, jak i wysłanie JPK_VAT.

Więcej informacji
Krajowa Informacja Skarbowa: 801 055 055 lub 22 330 03 30 oraz www.jpk.mf.gov.pl

 

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce – patron honorowy całego cyklu Forum Rachunkowości w SGH, zaprasza na IV Forum, które odbędzie się 20 listopada 2017 roku w siedzibie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Tematem wiodącym jest "Narracja w sprawozdawczości - wyzwania i obawy". Forum organizuje Instytut Rachunkowości SGH. Termin zgłoszenia uczestnictwa upływa 3 listopada 2017 r. (wyłącznie poprzez zakładkę Formularz rejestracji).

link

Back to top