XXII Wyjazdowa Konferencja Koła Członkowskiego Biur Rachunkowych

 

Prowadzisz biuro rachunkowe i jesteś członkiem Oddziału Okręgowego w Warszawie SKwP? Weź udział w wyjątkowym wydarzeniu – konferencji wyjazdowej organizowanej specjalnie dla Ciebie!

 

Zaktualizuj swoją wiedzę, zdobądź odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, nawiąż nowe znajomości w środowisku, a przy okazji zrób sobie mini wakacje i przez chwilę odpocznij od codziennych obowiązków.

 

Konferencja Wyjazdowa Biur Rachunkowych to:

  • 4 dni szkoleń i potężna dawka wiedzy
  • wsparcie w codziennej pracy
  • integracja i wymiana doświadczeń z ludźmi, którzy tak jak Ty prowadzą własne biuro rachunkowe albo pracują w biurze rachunkowy
  • szansa na nawiązanie nowych relacji zawodowych
  • dobra zabawa bo nie samymi szkoleniami człowiek żyje ;)

 

A wszystko to w atrakcyjnej cenie…

 

Prowadząc biuro rachunkowe musisz być na bieżąco ze wszystkimi zmianami w przepisach. Aby Ci to ułatwić nasi eksperci: Elżbieta Młynarska-Wełpa, Joanna Podkówka-Sędek, Monika Rudy-Muża i Katarzyna Tomala w ciągu tych 4 dni:

  • omówią wybrane zagadnienia w aktualnym stanie prawnym z zakresu podatku VAT
  • omówią wybrane zagadnienia z zakresu podatków dochodowych
  • omówią wybrane zagadnienia dotyczące list płac w 2024 roku
  • podpowiedzą jak komunikować się z klientami biura rachunkowego

 

Uczestnicząc w konferencji wyjazdowej zadbasz o swój umysł, ale możesz także zadbać o swoje ciało korzystając z 15% rabatu na zabiegi SPA.

Konferencja odbędzie się w Hotelu Sobienie Królewskie w terminie 1- 4 luty 2024 roku.

Szczegółowy program szkolenia:

Podatek VAT – wybrane zagadnienia w aktualnym stanie prawnym

  1. KSeF – zasady i terminy wprowadzenia:
    • obowiązkowe przystąpienie do systemu od1 lipca 2024 r.,
    • wydłużenie o dodatkowe pół roku terminu na wdrożenie KSeF przez podatników zwolnionych podmiotowo z VAT -KSeF będzie dla nich obowiązkowy od 1 stycznia 2025 r.,
    • korzyści z dobrowolnego korzystania z KSeF,
    • faktury konsumenckie (B2C) a KSeF,
    • faktury z kas fiskalnych i faktury uproszczone będą mogły być wystawiane w dotychczasowej formie do 31 grudnia 2024 r.,
    • moment wystawienia u sprzedawcy i powstanie obowiązku podatkowego,
    • dzień wpływu do nabywcy faktury ustrukturyzowanej i prawo do odliczenia do podatku naliczonego,
    • KSeF a faktury dla zagranicznych kontrahentów.
  2. Uprawnienia do KSeF i zasady uwierzytelniania:
    • nadawanie/poszerzanie/odbieranie uprawnień,
    • uwierzytelnianie się w systemie,
    • możliwość bezpośredniego dostępu do faktur wystawianych w KSeF,
    • fakturowanie w czasie awarii systemu po stronie podatnika lub po stronie Ministerstwa Finansów,
    • liberalizacja sankcji i ich stosowanie od 1 stycznia 2025 r.,
    • zasady zwrotu podatku naliczonego w ciągu 40 dni,
    • dziesięcioletni okres przechowywania faktur w KSeF.
  3. Rodzaje faktur ustrukturyzowanych:
    • format i elementy faktury ustrukturyzowanej,
    • pola obowiązkowe w KSeF,
    • pozycje opcjonalne,
    • dane fakultatywne,
    • zasady wprowadzania do obrotu e-faktury,
    • faktury korygujące w KSeF,
    • dane raportowane w JPK i KSeF,
    • jak wystawić fakturę ustrukturyzowaną bezpośrednio w KSeF a jak w systemie podatnika?
  4. Faktury korygujące z uwzględnieniem korzystania z KSeF:
    • wpływ pakietu SLIM VAT I na ujęcie korekty u sprzedawcy i nabywcy,
    • korzystanie z KSeF a rozliczanie korekt,
    • ujęcie faktury korygującej IN MINUS i IN PLUS w JPK,
    • faktury korygujące WDT – zasady ewidencjonowania w JPK oraz w VAT-UE,
    • faktury korygujące WNT – zasady ujmowania w JPK oraz w VAT-UE,
    • korekty faktur exportowych.
    • Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Podatki dochodowe – wybrane zagadnienia

  1. Przyporządkowanie kosztów podatkowych do właściwego okresu:
    • ustalenie charakteru kosztów i moment ich potrącenia - bieżące stanowisko organów podatkowych w zakresie potrącalności kosztów pośrednich,
    • koszty bezpośrednie poniesione po zakończeniu roku,
    • różnice między księgowym i podatkowym ujęciem kosztów u podatników prowadzących księgi rachunkowe,
    • szczególne zasady ujmowania kosztów w księdze przychodów i rozchodów – stanowisko MF.
  2. Korekta przychodów i kosztów podatkowych:
    • moment korekty – korekta wsteczna czy bieżąca, studium przypadków,
    • różnice między podejściem rachunkowym i podatkowym u podatników prowadzących księgi rachunkowe.
  3. Rozliczenie kosztów podatkowych z tytułu składek ZUS płatnika:
    • skutki zmian wprowadzonych w 2023 r.,
    • ujęcie składek od wynagrodzeń należnych jeszcze za 2022 r., czyli kiedy w kosztach podatkowych 2023 r. rozliczymy składki z 14 list płac?
    • korekta kosztów z tytułu składek zapłaconych po terminie.
  4. Prawidłowe ustalenie przychodów podatkowych – sytuacje problematyczne:
    • przychody z usług rozliczanych w okresach rozliczeniowych – różnice w podejściu podatkowym i bilansowym,
    • przychód z umorzonej subwencji – prezentacja skutków zaniechania poboru podatku w kalkulacji podatku i zeznaniu rocznym,
    • sprzedaż wierzytelności w tym w ramach faktoringu,
    • wysokości przychodów - wpływ na prawa i obowiązki podatkowe podatnik PIT i CIT,
    • ustalenie stawki CIT 9%.
  5. Wybrane problemy w zakresie kosztów podatkowych:
    • kary umowne i odszkodowania - przegląd orzecznictwa i interpretacji podatkowych,
    • reprezentacja i reklama, społeczna odpowiedzialność biznesu,
    • wydatki na rzecz pracowników,
    • świadczenia i koszty ponoszone na rzecz wspólników spółek kapitałowych i osobowych – sytuacje problematyczne i ryzyka podatkowe.
  6. Nieściągalne wierzytelności jako koszty podatkowe:
    • rozliczenie i ewidencja kosztu podatkowego u podatnika prowadzącego księgi rachunkowe oraz podatkową księgę przychodów i rozchodów,
    • objęcia wierzytelności ulgą na złe długi w porównaniu do zaliczania jej do kosztów podatkowych – zasady wyboru jednej z dwóch opcji.
  7. Amortyzacja nieruchomości mieszkalnych:
    • jak prawidłowo kwalifikować nieruchomości jako mieszkalne i niemieszkalne?
    • inwestycje w obcych środkach trwałych a zakaz amortyzacji,
    • inne problemy.
  8. Najem opodatkowany ryczałtem:
    • prawidłowe określenie przychodu i stawki podatku, w szczególności w przypadku świadczenia usług najmu przez małżonków,
    • najem prywatny i najem gospodarczy – różnice w opodatkowaniu.
  9. Wypłata dywidendy w kontekście zmian w podatku u źródła wprowadzonych w 2022 r. i 2023 r.:
    • kiedy należy zatrzymać podatek do zwrotu?
    • zasady stosowania możliwych uproszczeń.
  10. Spółka komandytowa jako płatnik podatku od wypłaconego zysku:
    • odliczenie CIT spółki od podatku wspólnika,
    • zwolnienie u komandytariusza,
    • rozliczenie zaliczek pobranych na dywidendę w trakcie roku podatkowego – praktyczne przykłady i problemy.
  11. Zmiany przepisów na 2024 r.
  12. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Lista płac w 2024 roku – wybrane zagadnienia

  1. Wskaźniki i schematy płacowe w 2024 r.
  2. Jak terminy wypłaty wynagrodzenia wpływają na poprawność rozliczeń z pracownikiem, ZUS-em i urzędem skarbowym? Plusy i minusy wypłaty „na koniec miesiąca” i „do 10-tego”.
  3. Ustalenia dotyczące zakresu, sposobu i terminu przekazywania danych do listy płac.
  4. Obligatoryjne składniki wynagrodzenia – problemy praktyczne:
    • błędna podstawa zasiłków przy braku regulacji wewnątrzzakładowych,
    • brak wynagrodzenia urlopowego pomimo wypłaty składników zmiennych za okresy nie dłuższe niż jeden miesiąc,
    • ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop wypoczynkowy – informacja o rozwiązaniu stosunku pracy po zakończeniu zatrudnienia a data wypłaty.
  5. Fakultatywne składniki wynagrodzenia – trudności:
    • nazwa składnika płacowego a jego rozliczenie płacowe,
    • brak ewidencji odbioru świadczeń rzeczowych,
    • błędy przy wliczaniu premii i dodatków do podstaw zasiłkowych.
  6. Niedopłacone wynagrodzenie lub za niskie potrącenie:
    • jaka jest prawidłowa kolejność potrąceń?
    • jak wyliczyć maksymalną kwotę potrącenia przy potrąceniach różnego rodzaju?
    • potrącenie dobrowolne – czy na wszystko możemy się zgadzać?
  7. Jakie mamy problemy z wypłatą wynagrodzenia za czas choroby oraz świadczeń z ubezpieczenia społecznego przysługujących w związku z niezdolnością do pracy?
    • wyliczenia wartości świadczenia do wypłaty, a pomniejszenie wynagrodzenia za pracę,
    • brak ewidencji nieobecności innych niż zwolnienia lekarskie,
    • niekompletna dokumentacja zasiłkowa a prawo do zasiłku opiekuńczego lub macierzyńskiego.
  8. Błędy na liście plac – najczęściej występujące przypadki dotyczące zwolnień lekarskich:
    • okres wyczekiwania,
    • wynagrodzenie chorobowe zamiast zasiłku,
    • brak korekty listy płac, gdy zwolnienie lekarskie dotyczy poprzedniego okresu.
  9. Jak unikać pułapek sporządzając listy płac – rady praktyczne gdy:
    • powstanie nadpłata wynagrodzenia,
    • błędnie naliczymy składki ZUS,
    • otrzymamy dokumenty źródłowe po terminie.
  10. Jakie błędy popełniamy najczęściej i co robić by ich unikać?
    • jak śledzić wykorzystanie limitów zwolnień podatkowych by ich nie przekroczyć?
    • jak wyliczać wynagrodzenie i dodatek za godziny nadliczbowe by stawka za godzinę była poprawna?
    • czy zawsze możemy w przyszłym miesiącu potrącić nadpłacone wynagrodzenie bez zgody pracownika?
    • jak stosować zmieniające się oświadczenia pracownicze – w tym podatkowe mające wpływ na naliczania zaliczki na podatek w trakcie i po ustaniu stosunku prawnego?
    • jak monitorować składki na FP i FGŚP, by ich nie nadpłacać?
  11. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

 

Szczegółowe informacje o cenie i warunkach uczestnictwa w konferencji dostępne są na PLATFORMIE SZKOLENIOWEJ w zakładce KONFERENCJE.

Pozostałe aktualności

ul. Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645

biuro@skp-ow.com.pl

PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119