Konferencja Wyjazdowa Biur Rachunkowych
W dniach 1 – 4 luty 2024 roku w Hotelu Sobienie Królewskie odbyła się XXII Wyjazdowa Konferencja Koła Członkowskiego biur Rachunkowych Oddziału Okręgowego w Warszawie SKwP.
Konferencje wyjazdowe to chętnie wybierana przez naszych członków forma zdobywania wiedzy ponieważ nie tylko ułatwiają zagłębienie się w szeroką gamę problemów z jakimi stykają się w swojej pracy właściciele i pracownicy biur rachunkowych, ale także umożliwiają wymianę doświadczeń i zawieranie nowych, ciekawych znajomości zawodowych. Oferują także jakże potrzebne chwile wytchnienia od codziennych obowiązków. – W tego typu wydarzeniach warto brać udział nie tylko ze względu na bardzo wartościowe branżowe szkolenia jakie organizowane są przez SKwP, ale również z uwagi na możliwość integracji ze środowiskiem księgowych, co na co dzień jest nieocenionym wsparciem – podkreśla Małgorzata Kucińska, uczestniczka konferencji. – Możliwość spotkania się z profesjonalistami będącymi na różnych etapach rozwoju swoich biur, nawiązania nowych znajomości i wymiana doświadczeń jest rzeczywiście nieoceniona – wtóruje Aneta Gołębiewska, która również wzięła udział w konferencji.
Uczestnicy szkolenia otrzymali w pigułce najważniejsze, najświeższe informacje dotyczące podatku VAT, KSeF, podatków dochodowych, list płac w 2024 roku i komunikowania się z klientami biura rachunkowego. Swoją wiedzą i doświadczeniem wsparły uczestników konferencji Elżbieta Młynarska-Wełpa, Joanna Podkówka-Sędek, Katarzyna Tomala oraz Monika Rudy-Muża. Poruszane tematy wzbudzały spore emocje – dyskusje o nich przenosiły się poza salę wykładową i długo nie cichły.
- Sporym ale pozytywnym zaskoczeniem, skłaniającym do głębszych przemyśleń, było szkolenie z kompetencji miękkich, dotyczące komunikacji asertywnej i własnych emocji we współpracy z klientami biura rachunkowego - zaznacza Aneta Gołębiewska. Prezes Zarządu Koła Członkowskiego Biur Rachunkowych Małgorzata Pyrc podkreśla, że wspomniane szkolenie to zaledwie „wierzchołek góry lodowej” jeśli chodzi o temat komunikacji, jednak pokazało, że jest to nieodłączny element prowadzenia biznesu jakim jest biuro rachunkowe. I dodaje: - Bardzo często zapominamy, że nasza praca nie może się ograniczać do wyliczania zobowiązań podatkowych czy też ZUS, ale wymaga umiejętności prowadzenia własnej firmy, właściwej wyceny oferowanych usług oraz dobrze rozumianej komunikacji zarówno z klientami, jak i z pracownikami.
To były naprawdę intensywne cztery dni – wypełnione szkoleniami, dyskusjami o różnych problemach z jakimi na co dzień stykają się właściciele i pracownicy biur rachunkowych. Nie zabrakło jednak czasu i na chwilę rozrywki. Po całym dniu szkoleń część uczestników relaksowała się na basenie, część korzystała z zabiegów SPA, inni wybierali spacery albo rozmowy przy dobrej kawie.