Na portalu Prawo.pl opublikowany został artykuł odnoszący się do problemu dotyczącego nie wystarczającej ochrony zapewnianej przez obowiązkowe ubezpieczenia dla biur rachunkowych – problemu, na który Stowarzyszenie Księgowych w Polsce już od jakiegoś czasu zawraca uwagę.
- Ryzyko prowadzenia biura rachunkowego w rzeczywistości Polskiego Ładu znacząco wzrosło i księgowi potrzebują dobrej ochrony przed ryzykiem wynikającym z niestabilności prawa w postaci dobrze skonstruowanych polis OC – komentowała Aneta Lech, doradca podatkowy, przewodnicząca Komisji Biur Rachunkowych SKwP.
24 stycznia br. Prezes Stowarzyszenia Księgowych w Polsce Jerzy Koniecki zwrócił się do prezes PZU SA o wydanie jasnej i wiążącej interpretacji dotyczącej poszczególnych klauzul w polisach OC dla biur rachunkowych. Otrzymana z PZU odpowiedź nie wyjaśniła do końca zgłoszonych problemów. Dlatego 14 lutego br. SKwP ponowiło prośbę o udzielenie jednoznacznych odpowiedzi na zadane pytania.
- Niestety wyjaśnienie prezesa PZU nie daje jednoznacznych odpowiedzi na przedstawiony problem. Z jednej strony uspokaja twierdząc, że Polski Ład niczego nie zmienił w zakresie ochrony ubezpieczeniowej, ale z drugiej strony nie odpowiada na przedstawione pytania – skomentowała dla Prawo.pl Aneta Lech.
Cały artykuł dostępny na Prawo.pl